ممنوعیت برج سازی در بافت فرسوده شهری

آرش توکلی
1397/04/16
187
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ممنوعیت برج سازی در بافت فرسوده شهری

بازار مسکن در محله های جنوب شهر و فرسوده به دلیل سطح پایین قیمت در مقیاس با سایر مناطق شهری استعداد رشد بیشتر میزان معاملات را دارد. تسهیلات ساخت و ساز در بافت های فرسوده و تخفیف های 30 تا 40 درصدی صدور پروانه های ساخت شهرداری

بازار مسکن در محله های جنوب شهر و فرسوده به دلیل پایین بودن سطح قیمت در مقایسه با سایر مناطق شهری استعداد رشد بیشتر میزان معاملات را دارد. تسهیلات ساخت و ساز در بافت های فرسوده و تخفیف های 30 تا 40 درصدی صدور پروانه های ساخت شهرداری نیز باعث رغبت بیشتر مردم برای ساخت خانه نو ساز در این نواحی شده است.
از سوی دیگر میانگین تعرفه واحدهای مسکونی در مناطق فرسوده شهر تهران 35 تا 40 درصد کمتر از متوسط قیمت کل شهر است، که این موضوع باعث گرایش بساز بفروش ها برای حضور و ساخت آپارتمان در محله های جنوبی شده و آن ها با هدف فروش بیشتر خانه های نوساز خود، اقدام به سرمایه گذاری در این مناطق نموده اند.
هوشنگ عشایری گفت: با توجه به استقبال از ساخت و ساز در این مناطق، مقرر شده پروانه ساخت برای متقاضیان برج سازی در مناطق تاریخی و قدیمی شهر تهران صادر نشود و بلند مرتبه سازی به نواحی حاشیه ای شهر انتقال یابد.
به گزارش متراژ بزرگ ترین سایت خرید و اجاره آنلاین ملک و املاک به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری درباره نشست دیروز تعدادی از معاونان وزارت راه و شهرسازی با هیئت رئیسه شورای شهر تهران که با دستور کار ساماندهی مشکلات بافت های نابسمان شهری پایتخت برگزار شد، خاطر نشان کرد:
 در این جلسه دو موضوع در دستور کار قرار داشت، نخست در خصوص عدم اطلاع رسانی لزوم مشارکت مردم در نوسازی بافت های قدیمی به اعضای شورای شهر نکاتی مطرح شد و  سپس درباره طرح باز آفرینی شهری بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت.
این مقام آگاه درباره روش اجرایی طرح جامع بازآفرینی شهری در تهران افزود: در این جلسه مقرر شد، بافت های نابسمان پایتخت به سه حوزه بافت تاریخی، میانی و مناطق حاشیه ای تقسیم بندی شوند و برای هر ناحیه و سیاست های ساخت و ساز در آن ها سازکارهای مناسبی پیش بینی شود.
منبع: مهر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.