پیش بینی رونق مجدد بازار مسکن تهران در پایان سال جاری

آرش توکلی
1398/07/09
205
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیش بینی رونق مجدد بازار مسکن تهران در پایان سال جاری

در حالی که بیش از یک هفته از فصل پاییز و دوران رکود مجدد خرید و فروش مسکن می گذرد اما برخی از کارشناسان معتقد اند به دلیل انبوه سازی مسکن دولتی و تعدیل نرخ ارز و طلا میزان سرمایه گذاری و عرضه مسکن در نیمه دوم امسال افزایش می یابد

در حالی که بیش از یک هفته از فصل پاییز و دوران رکود مجدد خرید و فروش مسکن می گذرد اما برخی از کارشناسان معتقد اند به دلیل انبوه سازی مسکن دولتی و تعدیل نرخ ارز و طلا میزان سرمایه گذاری و عرضه مسکن در نیمه دوم امسال افزایش می یابد و متقاضیان در روزهای پایانی سال می توانند آپارتمان های مورد نظر خود را با قیمت های منطقی و منصفانه خریداری کنند.
 به گزارش متراژ پورتال جامع املاک کشور، با شروع تورم اقتصادی و رشد سرسام آور هزینه خرید هر متر مربع واحد مسکونی مردم قدرت خرید خود را از دست دادند و بازار خرید خانه در مناطق جنوبی تهران افزایش یافت. آپارتمان های متراژ کم در مناطق جنوبی تهران به محبوب ترین فایل های مشاورین املاک تبدیل شده و خریداران با سرمایه محدود خود به دنبال معامله این واحدها بودند، اما به دلیل ارائه بسیار کم خانه های زیر 80 متر میزان سوداگری در بخش فروش این خانه ها افزایش یافت و نرخ های پیشنهادی برای فروش آپارتمان های نقلی بسیار بالاتر از قیمت واقعی آن ها بود. به همین دلیل در حال حاضر برخی از سازندگان تصمیم گرفتند تا بر اساس نیاز مشتری خانه های متراژ پایین در مناطق جنوبی تهران را احداث نمایند تا هم نیاز خریداران تامین شود و هم این فایل ها سریعا فروش رفته و سرمایه انبوه سازان بازگردد.
یک کارشناس مسکن درباره تولید طرح 400 واحد مسکونی دولتی و رونق تولید مسکن گفت : در شرایط کنونی میزان تولید مسکن در تهران 2 برابر تقاضا می باشد و انتظار می رود با رسیدن قیمت مسکن به حداقل و رشد توان مالی متقاضی، حجم معاملات در روزهای پایانی سال 98 افزایش یابد و فایل های قابل انتخاب برای مردم متنوع و با نرخ مناسب ارائه شود. هرچند که متغیرهای دیگر مانند تورم اقتصادی و نرخ ارز نیز می تواند عامل مهمی در رونق بازار مسکن باشد.
منبع: تجارت نیوز

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.