پیشنهاد کارشناسان به متقاضیان خرید مسکن

آرش توکلی
1398/06/22
287
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیشنهاد کارشناسان به متقاضیان خرید مسکن

در چند روز اخیر میزان انتشار آگهی های فروش و پیش فروش آپارتمان در تهران با شرایط ویژه و وام بانکی افزایش یافته و فروشندگان با نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان به دنبال فروش واحدهای خود و کسب نقدینگی می باشند.

در چند روز اخیر میزان انتشار آگهی های فروش و پیش فروش آپارتمان در تهران با شرایط ویژه و وام بانکی افزایش یافته و فروشندگان با نزدیک شدن به روزهای پایانی تابستان به دنبال فروش واحدهای خود و کسب نقدینگی می باشند. برخی از انبوه سازان نیز اقدام به پیش فروش املاک خود با قیمت پایین تر از عرف بازار نموده و با استدلال غیر قابل پیش بینی بودن شرایط اقتصادی قصد تامین ملزومات ساختمانی با قیمت مناسب برای اتمام ساخت و ساز را دارند. سوداگران نیز با مشارکت فعال و ارائه فایل های مختلف پیشنهادی به متقاضیان قصد دارند تا قبل از دوران رکود مجدد مسکن سود قابل توجهی به جیب زده و به همین دلیل اقدام به ارائه اطلاعات نادرست به مردم برای تسریع در روند معاملات کرده اند.
مهمترین دغدغه و نیاز مردم برای خرید خانه تامین منابع مالی و دریافت تسهیلات می باشد به همین علت برخی از دلالان و مالکان با درج شرایط ویژه و اقساطی خرید خانه و ارائه وام بانکی اقدام به انتشار آگهی در مشاورین املاک می کنند در حالی که برخی از اطلاعات گفته شده صحیح نمی باشد و صرفا جنبه تبلیغاتی و فریب دهنده دارد. کارشناسان بازار مسکن توصیه می کنند که متقاضیان خرید خانه در خصوص نحوه محاسبه شرایط پرداخت، زمان تحویل آپارتمان و شرایط اعطای تسهیلات دقت بیشتری به خرج دهند و در نگاه اول حرف های فروشنده را نپذیرند زیرا در صورت انتخاب بدون در نظر گرفتن جوانب، مشتری با ضرر مالی قابل توجهی روبه رو شده و قادر به تامین هزینه خرید مسکن نمی شود و مشکلات حقوقی زیادی در آینده برای وی پدید خواهد آمد.
کارشناسان پیش بینی می کنند با پایان یافتن فصل تابستان میزان معاملات مسکن با افت قابل توجهی روبه رو شود و بخش خرید و فروش مسکن تا اسفند ماه دچار رکود مقطعی شود. نرخ خرید هر متر مربع واحد مسکونی در تهران نیز بسته به شرایط اقتصادی و تورم غیر قابل پیش بینی می باشد اما در صورت ثبات قیمت ارز، تعرفه خرید آپارتمان تغییر محسوسی نخواهد داشت.
منبع: تی نیوز

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.