راهنمای انتخاب و خرید سوئیت در تهران

سارا حسنی
1397/02/06
316
زمان مطالعه: 4 دقیقه
راهنمای انتخاب و خرید سوئیت در تهران

افرادی که قصد انتخاب و خرید سوئیت در تهران را دارند می توانند با مطالعه و آشنایی با هزینه خرید سوئیت که در این مقاله از سایت متراژ در اختیار آن ها قرار گرفته است، با سهولت و دقت بیشتری سوئیت مورد نظر خود را برگزینند.

افرادی که قصد انتخاب و خرید سوئیت در تهران را دارند می توانند با مطالعه و آشنایی با هزینه خرید سوئیت که در این مقاله از سایت متراژ در اختیار آن ها قرار گرفته است، با سهولت و دقت بیشتری سوئیت مورد نظر خود را برگزینند.
با نگاهی اجمالی به نقل و انتقالات بازار مسکن تهران می توان پیش بینی کرد که شما حتی با مبلغی کمتر از 100 میلیون تومان نیز قادر به خرید سوئیت در تهران خواهید بود. تعطیلی ایام نوروز و گرایش مردم به خرید ارز و سکه باعث رکود نسبی بازار مسکن شده است. در 18 روز ابتدای فروردین ماه از بین 351 معامله خرید و فروش مسکن در شهر تهران 20 مورد آن به خرید واحدهای کمتر از 40 متر مربوط می شود.
 
خرید سوئیت تنها با 100 میلیون تومان در شهر تهران:
در پایتخت تعداد واحدهای کمتر از 40 متر کم است و به همین علت بازار رقابتی داغ تری در این بازار به چشم می خورد. اما با این رقابت هنوز هم می توان با رقم های مناسب و زیر 100 میلیون تومان، آپارتمانی با حدود 40 متر در برخی از مناطق تهران خریداری کرد.
به عنوان نمونه در 14 فروردین ماه در منطقه 15 و محله بیستم خرید یک واحد مسکونی با مشخصات ( 9 سال ساخت، اسکلت فلزی، بدون انباری، بدون پارکینگ، بدون اتاق خواب و حتی فاقد کنتور گاز مجزا) به مبلغ 80 میلیون تومان معامله شده است.
به دلیل این که بازار مسکن با فراز و فرودهای مختلفی مواجه می شود و قیمت املاک به عواملی از جمله موقعیت ملک، سن بنا، امکانات و نوردهی و.... بستگی دارد، انتخاب صحیح و مقرون به صرفه متقاضی خرید بسیار حائز اهمیت است.
به عنوان نمونه در منطقه 9 و محله استاد معین پایتخت سوئیت 38 متری3 سال ساخت با مشخصات (اسکلت بتنی، دارای انباری، بدون پارکینگ و فاقد کنتور گاز مجزا)  با مبلغی در حدود 200 میلیون تومان واگذار شده است.
بازار مسکن افت و رکود زیادی را با توجه به افزایش قیمت طلا و ارز تجربه کرده است. در اسفند سال گذشته (1396) میانگین تعرفه مسکن شهر تهران 26 درصد افزایش داشته و در برخی مناطق این افزایش قیمت از مرز 40 درصد نیز عبور کرده است.
در آذر سال گذشته نقل و انتقالات مسکن تا 50 درصد رشد پیدا کرده بود و در اسفند ماه این درصد به صفر نزدیک شد. که به همین علت کارشناسان بازار مسکن پیش بینی می کنند با توجه ارزش ملک و دارایی و گرانی ارز و دلار باید منتظر رشد قیمت مسکن نیز باشیم.

دلیل کاهش سرمایه گذاری در بازار مسکن:
با توجه به تحلیل و بررسی بازار مسکن به این نتیجه می توان رسید که افراد کمی حاضر به سرمایه گذاری در بازار پر نوسان مسکن هستند، میزان خرید و فروش و کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن تا محدوده 54 هزار تومان بیانگر این است که تقاضای سوداگری از بازار مسکن به سوی بازار ارز رفته و میزان اقبال عمومی برای خرید و سرمایه گذاری در بازار مسکن کاهش یافته است. بازار مسکن هموراه بازاری مناسب برای سرمایه گذاری و افزایش دارایی محسوب می شود و شرایط آن به گونه ای است که رشد قیمت املاک هر سال با درصد قابل ملاحظه ای افزایش می یابد اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و کم شدن نقدینگی در جامعه فروش مسکن با افت مواجه شده است و سرمایه گذاران بیشتر به سمت بازار پر سود ارز هدایت می شوند.

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.