افزایش کاذب نرخ اجاره بها

سارا حسنی
1397/02/29
236
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش کاذب نرخ اجاره بها

هر سال در تابستان و همزمان با تعطیلی مدارس و دانشگاه موجی از نقل و انتقال در مسکن ایجاد می شود و اجاره نشین ها به دنبال تمدید یا تغییر خانه محل سکونت خود می باشند. به گزارش متراژ، با نزدیک به فصل تابستان تعداد مراجعه اجاره نشین ها به بنگاه ها و مشاورین املاک افزایش می باید و بازار مسکن رونق بیشتری پیدا می کند، اما ناپایداری قیمت ها و ایجاد حباب در تعرفه اجاره بها باعث نگرانی مستاجران می شود. کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی رشد اخیر قیمت مسکن را کاملا غیرواقعی می دانند و عقیده دارند برای این افزایش تعرفه هیچ دلیل منطقی وجود ندارد.

هر سال در تابستان و همزمان با تعطیلی مدارس و دانشگاه موجی از نقل و انتقال در مسکن ایجاد می شود و اجاره نشین ها به دنبال تمدید یا تغییر خانه محل سکونت خود می باشند.
به گزارش متراژ، با نزدیک به فصل تابستان تعداد مراجعه اجاره نشین ها به بنگاه ها و مشاورین املاک افزایش می باید و بازار مسکن رونق بیشتری پیدا می کند، اما ناپایداری قیمت ها و ایجاد حباب در تعرفه اجاره بها باعث نگرانی مستاجران می شود.
کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی رشد اخیر قیمت مسکن را کاملا غیرواقعی می دانند و عقیده دارند برای این افزایش تعرفه هیچ دلیل منطقی وجود ندارد.
مریم فکری کارشناس املاک در خصوص بازار مسکن و افزایش قیمت ها گفت: نرخ اجاره بها هر سال با نزدیک شدن به فصل تابستان افزایش می باید اما امسال صاحبان خانه، نرخ هایی را برای واحدهای اجاره ای خود تقاضا می کنند که باعث تعجب مستاجران می شود.
یکی از دلایل دیگر رشد تعرفه اجاره بها، افزایش قیمت سکه و دلار است که باعث ایجاد تورم و ناپایداری شرایط اقتصادی در جامعه شده است.
با توجه به کاهش قدرت خرید مسکن توسط مردم و افزایش نرخ خرید خانه، میزان خانوارهای اجاره نشین نیز در سال های اخیر رشد 36.8 درصدی داشته است.
حامد مظاهریان یکی دیگر از صاحب نظران حوزه مسکن نیز در خصوص میانگین هزینه تامین مسکن اجاره نشین ها در هر سال افزود: هر خانوار مستاجر ایرانی برای خانه هر سال به طور متوسط 12 میلیون تومان هزینه می کند.
پایین بودن توان اقتصادی مردم و افزایش مسکن خالی در تهران باعث افزایش نسبی میزان اجاره بها در تابستان خواهد شد و متقاضیان اجاره مسکن با نگرانی و دغدغه مالی در بازار ناپایدار ملک و املاک در تابستان وارد خواهند شد.

منبع: شهرخبر

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.