آیا آرامش به بازار مسکن باز خواهد گشت؟

آرش توکلی
1397/04/14
225
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا آرامش به بازار مسکن باز خواهد گشت؟

از فروردین ماه سال جاری میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان های مسکونی در بازار املاک افزایش یافته است و عدم ثبات اقتصادی و رشد تعرفه ارز باعث حباب قیمت ها در حوزه مسکن گردیده، حال با شروع فصل تابستان و کاهش

از فروردین ماه سال جاری میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در بازار املاک افزایش یافته است و عدم ثبات اقتصادی و رشد تعرفه ارز باعث حباب قیمت ها در حوزه مسکن گردیده، حال با شروع فصل تابستان و کاهش متقاضیان خرید خانه، رکود نسبی به این بازار بازگشته است.
مشاورین املاک نیز معتقدند ثبات کنونی تعرفه واحدهای مسکونی در تهران به دلیل کاهش معاملات در پی رشد نجومی قیمت خانه در ماه گذشته رخ داده است.
به گزارش متراژ سامانه ثبت قرداد آنلاین املاک به نقل از مهر، با وجود گزارش های بانک مرکزی و دفتر برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت مسکن در خرداد ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته، متوجه می شویم که این  گرانی ها تنها در چند منطقه از پایتخت ثبت شده و در سایر نقاط شهری نرخ خرید و فروش املاک افزایش چشم گیری نداشته است.
حمیدرضا چراغی در خصوص وضعیت خرید و فروش مسکن گفت: رونق بازار مسکن در ماه های گذشته پایان یافته ولی این موضوع به معنای برگشت به دوران رکود که بین سال های 1392 تا 1396 اتفاق افتاد، نمی باشد. هم چنان متقاضیان مسکن به دنبال خرید خانه مناسب و مقرون به صرفه می باشند ولی تعداد معاملات ثبت شده کمتر از سه ماه نخست سال جاری گزارش شده است.
این کارشناس مسکن خاطر نشان کرد، به علت رشد قیمت ها احتمال عقب نشینی و کاهش رغبت خانوارهای متوسط شهری از خرید و فروش آپارتمان، در این شرایط اقتصادی بسیار بالا می باشد.
منبع: مهر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.