ساخت واحدهای مسکونی در زمین های رایگان دولتی

آرش توکلی
1398/04/30
223
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ساخت واحدهای مسکونی در زمین های رایگان دولتی

در سال جدید رویکرد دولت و وزارت راه و شهرسازی در خصوص تامین مسکن برای آحاد مختلف مردم تغییر پیدا کرده و دولت برخلاف سال های گذشته که تسهیلات مسکن و وام های بانکی را

در سال جدید رویکرد دولت و وزارت راه و شهرسازی در خصوص تامین مسکن برای آحاد مختلف مردم تغییر پیدا کرده و دولت برخلاف سال های گذشته که تسهیلات مسکن و وام های بانکی را برای افزایش قدرت خرید خانه به مردم اعطا می کرد، قصد دارد در زمینه ساخت و ساز و ساخت مسکن اجاره ای به منظور ساماندهی و تسهیل خانه دار شدن مردم قدم بردارد. مهمترین طرح اجرایی که وزارت راه و شهرسازی در سال 98 آن را پیاده سازی خواهد کرد، تولید 400 هزار واحد مسکونی با مشارکت بخش خصوصی می باشد. در این برنامه کلیه دستگاه های دولتی موظف شدند زمین های قابل سکونت خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند و انبوه سازان نیز با دریافت کارت اعتباری مصالح که با تخفیف ویژه ارائه می شود، نسبت به ساخت پروژه های مسکونی اقدام نمایند. هدف اصلی این طرح کاهش قیمت تمام شده خرید آپارتمان برای متقاضیان می باشد. دولت و نمایندگان مجلس هم چنین در خصوص ساماندهی به بازار اجاره مسکن نیز روش ها و سیاست های جدیدی را اجرایی خواهند کرد که یکی از اصلی ترین برنامه ها برای حمایت از مستاجران، ساخت مسکن اجاره ای با همکاری شهرداری کلان شهرها می باشد. بر اساس جزییات این برنامه واحدهای ساخته شده در این طرح به صورت اجاره بلند مدت در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکلیف شهرداری ها برای ساخت مسکن اجاره نیز خاطر نشان کرد: در قانون پیش بینی شده که شهرداری ها بتوانند زمین های مناسب  برای ساخت آپارتمان های کوچک را در اختیار سازندگان و سرمایه گذاران بخش مسکن قرار دهند، تا بازار حرفه ای اجاره داری در بخش مسکن کشور شکل بگیرد و مستاجران با دغدغه کمتر و رفاه حال بیشتری موفق به انتخاب و سکونت در واحدهای مسکونی شوند. کارشناسان امیدوارند با اجرای صحیح و برنامه ریزی این طرح ها قدرت خرید مردم افزایش یابد و بازار مسکن به سمت رونق حرکت کند.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.