آیا شرایط سیاسی باعث نوسان بازار مسکن شده است؟

آرش توکلی
1397/03/28
175
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا شرایط سیاسی باعث نوسان بازار مسکن شده است؟

در چند ماه گذشته قیمت مسکن افزایش قابل توجهی یافته، ولی تعداد معاملات ملک و املاک به دلیل ناپایداری بازار مسکن و تورم اقتصادی با کاهش رو به شده است. رشد تعرفه ارز که منجر به تضعیف ارزش پولی ملی گردیده باعث ارائه قیمت پیشنهادی بیشتر برای فروش واحدهای مسکونی توسط صاحبان خانه شده و مالکان با هدف سود بیشتر حاضر به واگذاری آپارتمان های خود با قیمت عرف بازار نیستند.

در چند ماه گذشته قیمت مسکن افزایش قابل توجهی داشته است، اما تعداد معاملات ملک و املاک به دلیل ناپایداری بازار مسکن و تورم اقتصادی با کاهش رو به رو شده است. رشد تعرفه ارز که منجر به تضعیف ارزش پولی ملی گردیده باعث ارائه قیمت پیشنهادی بیشتر برای فروش واحدهای مسکونی توسط صاحبان املاک شده و مالکان با هدف سود بیشتر حاضر به واگذاری آپارتمان های خود با قیمت عرف بازار نیستند.
به گزارش متراژ، پورتال جامع خرید و فروش املاک کشور به نقل از اقتصاد آنلاین، با وجود این که مدیران دولتی و مسئولان کشور از ایجاد آرامش در بازار مسکن خبر می دهند، اما در آستانه ورود به فصل تابستان حباب قیمت ها و گرانی مسکن افزایش یافته و  باعث سردرگمی متقاضیان خرید خانه  شده است.
نوسانات بازار مسکن سیاسی است:
وزیر راه و شهرسازی فروردین ماه سال جاری از رشد هفت درصدی در حوزه مسکن خبر داد و افزود : این افزایش در سال 1397 به صورت پلکانی استمرار خواهد یافت. آخوندی با بیان این که عدم ثبات و ناپایداری های بازار مسکن به دلیل شرایط سیاسی است خاطر نشان کرد : این نوسانات زودگذر و مقطعی خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی نیز گفت : دولت درخواست افزایش تسهیلات مسکن تا حداکثر 200 میلیون تومان را ارائه نموده اما به دلیل عدم ثبات بازارهای جانبی از جمله نرخ طلا احتمال موافقت با این افزایش سقف وام مسکن، بسیار ضعیف است.
حامد مظاهریان خاطر نشان کرد: افرادی که صاحب پول نقد بودند با هدف تبدیل پول خود به کالای با ارزش به بازار مسکن ورود پیدا کرده اند و باعث شوک سنگین به تعرفه ها و عامل گرانی بیش از حد مسکن شده اند.
افزایش خرید و فروش واحدهای مسکونی با عمر ساخت بالا :
بر اساس آمار منتشر شده از بانک مرکزی، مستاجران تهرانی که در سال های گذشته با هدف تامین منابع مالی برای خانه دار شدن اقدام به پس انداز می نمودند با توجه به ناپایداری قیمت مسکن، تلاش کرده اند که قبل از سقوط بیشتر ارزش پول پس انداز خود، اقدام به خرید واحدهای مسکونی با عمر 15 تا 20 سال کنند و به هر ترتیب ممکن خانه هایی حتی با متراژ کمتر از 70 متر را خریداری نمایند.
منبع: اقتصاد آنلاین
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.