لزوم افزایش سقف وام مسکن در سال 98

آرش توکلی
1398/02/26
216
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لزوم افزایش سقف وام مسکن در سال 98

با گذشت بیش از دو ماه از سال جاری، مدیران و دستگاه های دولتی هنوز تصمیم نهایی در خصوص افزایش وام مسکن را نگرفته و وزارت راه و شهرسازی

با گذشت بیش از دو ماه از سال جاری، مدیران و دستگاه های دولتی هنوز تصمیم نهایی در خصوص افزایش وام مسکن را نگرفته و وزارت راه و شهرسازی منتظر تامین اعتبار برای نهایی شدن طرح افزایش وام بانکی برای متقاضیان مسکن می باشد. مجلس شورای اسلامی نیز در کارگروه عمران خود جلسات متعددی برای ساماندهی به بازار مسکن و حمایت از اقشار کم درآمد به منظور خانه دار شدن برگزار نموده اما هنوز هیچ طرحی به مرحله اجرایی نرسیده است.
به گزارش سرویس خبری متراژ، برخی از کارشناسان معتقدند افزایش وام بانکی برای خرید مسکن می تواند باعث تورم مجدد در جامعه شود و روش های دیگر برای تسهیل خانه دار شدن مردم باید اجرایی شود، اما گروه دیگری از صاحب نظران بر این باورند که سقف تسهیلات مسکن متناسب با تورم و قیمت روز خرید و فروش آپارتمان تعیین شود تا مردم بخشی از هزینه خرید ملک را با دریافت وام بانکی پوشش دهند.
عضو هیات مدیره انبوه سازان پایتخت درباره گرانی بیش از حد در بازار املاک، گفت: با توجه به جهش بیش از 100 درصدی قیمت ها، افزایش سقف وام مسکن متناسب با توان بازپرداخت متقاضیان باید پیش بینی شود و تولید خانه های متراژ پایین باید در دستور کار قرار گیرد. در این صورت بازار مسکن به سمت رونق و شکوفایی حرکت خواهد کرد و حجم معاملات با افزایش قابل توجهی رو به رو می شود.
حسین محشتم درباره طرح تولید 400 هزار واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: دولت علاوه بر اجرایی نمودن طرح تولید و عرضه 400 هزار واحد تا سال 1400 باید برنامه ساخت واحدهای کوچک در شهرهای بزرگ را نیز در دستور کار قرار دهد و با همکاری بخش خصوصی اقدام به عرضه این واحدها نماید. او با اشاره به خانه های خالی موجود در سطح کشور نیز افزود: این خانه ها عمدتا در مناطق مرکزی و شمالی کلان شهرها ساخته شده اند و به دلیل قیمت گذاری نجومی بدون مشتری باقی مانده اند به همین دلیل ساخت آپارتمان های متراژ پایین توسط دولت با مشارکت بخش خصوصی می تواند باعث تسهیل خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه شود.
منبع: مهر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.