هدایت سرمایه های سرگردان به سمت بازار مسکن

آرش توکلی
1397/08/09
178
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هدایت سرمایه های سرگردان به سمت بازار مسکن

در شش ماه نخست سال جاری سرمایه های سرگردان و نقدینگی مردم به بازار سکه و دلار هدایت شد و افراد با هدف کسب سود بیشتر اقدام به خرید دلار و حفظ آن می نمودند. اما پس از توقف افزایش پلکانی تعرفه دلار در بازار و کاهش نرخ ارز

در شش ماه نخست سال جاری سرمایه های سرگردان و نقدینگی مردم به سمت بازار سکه و دلار هدایت شد و افراد با هدف کسب سود بیشتر اقدام به خرید دلار و حفظ آن می نمودند. اما پس از توقف افزایش پلکانی تعرفه دلار در بازار و کاهش نرخ ارز در مهر ماه، مردم به فکر انتقال پول های سرگردان خود به بازار مسکن افتاده و همین موضوع باعث رشد پر سرعت و بیش از 50 درصدی تعرفه خرید و فروش مسکن در کلان شهرها شد؛ برخی از مشاورین املاک نیز با آگاهی از حضور این سرمایه ها در ایجاد جو روانی گرانی ملک و املاک نیز نقش ایفا نمودند و در فکر کسب منفعت بیشتر بودند.
به گزارش متراژ بزرگ ترین پورتال خرید و فروش املاک به نقل از تسنیم، متقاضیان مسکن نیز که در تابستان موفق به انتخاب و معامله واحد مسکونی مورد نظر خود نشدند به دلیل ثبات نسبی در بازار مسکن به مشاورین املاک مراجعه و فایل های پیشنهادی را بررسی کردند. اما برخی از بنگاه های معاملاتی نرخ های خارج از عرف و غیر واقعی را برای فروش آپارتمان ها درج و به جای پورسانت قانونی، سود چند برابری را به جیب زدند، حتی برخی از کارشناسان املاک برای نهایی کردن معامله فایل مورد نظر حق کمیسیون توافقی و خارج از نرخ قانونی را مطالبه می کردند.
در همین خصوص رییس اتحادیه مشاوران املاک خاطر نشان کرد: به طور میانگین روزانه حدود 10 پرونده شکایت در خصوص مشاورین املاک ثبت و در دست پیگیری قرار می گیرد و این اتحادیه با بنگاه های معاملاتی مجوزداری که تخلف مرتکب شده اند، طبق ماده 28 قانون برخورد می کند.
مصطفی قلی خسردوی افزود: روند رسیدگی به شکایات و اعلام نتیجه نهایی نهایتا 10 روز است و طبق قانون طرفین 7 روز فرصت دارند مدارک خود را جهت بررسی به اتحادیه تحویل دهند.
منبع : تسنیم
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.