وضعیت معاملات مسکن در شهرهای جدید حومه تهران

آرش توکلی
1398/09/11
395
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وضعیت معاملات مسکن در شهرهای جدید حومه تهران

با شروع سال 97 و همزمان با افزایش نرخ خرید و فروش مسکن در پایتخت میزان تمایل متقاضیان برای خروج از تهران و خرید خانه در شهرهای جدید اطراف تهران رشد یافت و مردم به دلیل کاهش قدرت مالی اقدام به جست و جوی آپارتمان های

با شروع سال 97 و همزمان با افزایش نرخ خرید و فروش مسکن در پایتخت  میزان تمایل متقاضیان برای خروج از تهران و خرید خانه در شهرهای جدید اطراف تهران رشد یافت و مردم به دلیل کاهش قدرت مالی اقدام به جست و جوی آپارتمان های مسکونی در پرند و پردیس نمودند. هرچند که فاصله 30 کیلومتری برخی از این مناطق با پایتخت مسیر رفت و آمد را برای کارکنان زمان بر می کرد، اما خانوارها با آگاهی از تورم اقتصادی و قیمت های نجومی اجاره بها ترجیح دادند به حومه تهران مهاجرت نمایند. به همین دلیل فایل های فروش در مشاورین املاک تهران نیز بدون متقاضی باقی ماند و رکود در بخش معاملات ایجاد شد. برخی از فروشندگان با مشاهده این وضعیت اقدام به اصلاح آگهی فروش خود نمودند و قیمت های منصفانه تر و مناسب تری را به مشتریان پیشنهاد دادند، اما به دلیل محدودیت قدرت مالی و هم چنین ناکارآمدی تسهیلات بانکی برای خرید خانه باز هم استقبال برای نقل و انتقال املاک افزایش نیافت.
تا مرداد ماه سال 98 بازار معاملات مسکن در اطراف پایتخت با رونق نسبی همراه بود و میزان خرید و فروش مسکن در این مناطق قابل توجه بود، ولی با شروع فصل پاییز و آغاز سهیمه بندی بنزین بازار خرید آپارتمان در 30 کیلومتری تهران وضعیت میانه رکود و رونق را تجربه می کند. برخی از مردم معتقد اند به دلیل افزایش نرخ بنزین، حمل نقل نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و رفت و آمد از خانه تا محل کار آن ها رشد قابل توجهی می یابد. بر اساس گزارش های اعلام شده با شروع آذر ماه ریزش قیمتی در شهرهایی نظیر پرند و پردیس به وقوع پیوسته و به طور میانگین نرخ خرید هر متر مربع واحد مسکونی 20 درصد کاهش داشته است. میزان تقاضا برای خرید آپارتمان های مسکن مهر در این مناطق نیز با افت همراه بوده و هم اکنون یک واحد مسکونی این طرح در پرند با 90 متر مربع مساحت با قیمت 285 میلیون تومان قابل خرید می باشد. هرچند که کارشناسان پیش بینی می کنند تا پایان سال بار دیگر شاهد رونق خرید و فروش در شهرهای اطراف تهران باشیم اما مولفه های اقتصادی تاثیر مستقیمی بر میزان تقاضا خواهند گذاشت.
منبع: شهرخبر

 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.