پیشنهاد جالب نماینده مجلس برای خروج بازار مسکن از رکود

آرش توکلی
1397/11/06
166
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیشنهاد جالب نماینده مجلس برای خروج بازار مسکن از رکود

در چند روز اخیر کارشناسان و نمایندگان مجلس نظرات مختلفی را به منظور کنترل بازار مسکن و خروج این بخش از رکود عنوان کرده و یکی از موضوعات مهم کمیسیون عمران مجلس روش های ساماندهی

در چند روز اخیر کارشناسان و نمایندگان مجلس نظرات مختلفی را به منظور کنترل بازار مسکن و خروج این بخش از رکود عنوان کرده و یکی از موضوعات مهم کمیسیون عمران مجلس روش های ساماندهی به بازار ملک و املاک در سال 1398 می باشد. وزیر راه و شهرسازی و معاونین این وزارت خانه نیز حضور فعالی در مجلس داشته و قصد دارند با مشاوره نمایندگان برنامه جامع و هدفمندی به منظور تسهیل خانه دار شدن مردم تدوین نمایند.
به گزارش سرویس خبری متراژ، عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است: بهترین راهکار برای کنترل و کاهش تورم در بخش مسکن، اجاره دادن خانه های خالی می باشد. این کارشناس خاطر نشان کرد در حال حاضر بیش از 500 هزار آپارتمان خالی از سکنه وجود دارد و خرید و فروش مسکن به عنوان کالای سرمایه  ای هم چنان مورد استقبال اقشار پر درآمد جامعه می باشد. این موضوع سبب شده تا تورم در بخش ملک و املاک هم چنان روند صعودی داشته باشد و سوداگری در بخش مسکن حتی پس از آرامش در بازار ارزی نیز استمرار داشته باشد.
همچنین برخی از بنگاه های معاملاتی با وسوسه فروشندگان و اشاره به این نکته که مسکن در چند ماه آینده گران تر می شود، فروشنده را از ثبت آگهی فروش منصرف می نمایند و همین عامل باعث نابسمانی در بازار ملک و املاک می شود.
هرچند که طرح اخذ مالیات خانه های خالی و اجاره آپارتمان های خالی از سکنه توسط دولت با نظر مثبت برخی از کارشناسان اقتصادی روبه رو شده، اما سازوکار اجرایی آن هنوز برنامه ریزی نشده و در صورت اجرای ناموفق این طرح ممکن است، نارضایتی ها و حواشی زیادی به وجود آید که نه تتها باعث ساماندهی به بازار مسکن نخواهد شد بلکه تورم و گرانی را در این بخش بار دیگر به حداکثر خواهد رساند.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.