پایداری قیمت مسکن در تیر ماه 1397

آرش توکلی
1397/02/19
284
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پایداری قیمت مسکن در تیر ماه 1397

با نزدیک شدن به فصل تابستان و رونق بازار مسکن نگرانی های زیادی در خصوص ثبات بازار ملک و املاک وجود دارد و متقاضیان خرید خانه در انتظار بازاری پایدار در تابستان خواهند بود

با نزدیک شدن به فصل تابستان و رونق بازار مسکن نگرانی های زیادی در خصوص ثبات بازار ملک و املاک وجود دارد و متقاضیان خرید خانه در انتظار بازاری پایدار در تابستان خواهند بود.
نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک ابراز امیدواری کرد که نوسانات قیمت مسکن تیر ماه سال جاری به ثبات می رسد و قیمت خرید و فروش مسکن دیگر به صورت ماهانه و سلیقه ای افزایش نمی یابد. حسام عقبایی با اشاره به وضعیت بازار ارز و سکه که تاثیر مستقیمی بر افزایش نرخ مسکن گذاشته است، خاطر نشان کرد: در ماه های پایانی سال گذشته قیمت نقل و انتقال املاک در برخی از مناطق تهران، بیش از 30 درصد افزایش داشته و این نوسان قیمت تا اردیبهشت امسال استمرار خواهد داشت.
صاحبان ملک با توجه به ناپایداری بازار ارز و طلا، علاقه ای به فروش خانه ندارند و در انتظار گرانی مسکن برای خرید و فروش هستند و انتظار دارند میزان افزایش نرخ مسکن با تعرفه ارز بالا رود، همین عامل باعث ایجاد حباب قیمت در تعرفه خرید و فروش خانه شده است.
نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص ضعف زیر ساخت های اقتصادی کشور و عدم کنترل قیمت مسکن افزود: دلالان مسکن با ایجاد موج گرانی سعی در بر هم زدن بازار ملک و املاک و دارند و از روی شکم سیری قیمت مسکن را تعیین می کنند.
این  کارشناس املاک در خصوص ارزش گذاری ملک نیز تاکید کرد: به عنوان مثال قیمت یک میلیون و چهارصد هزار تومان که برای یک متر مربع از واحدی مسکونی اعلام، ولی در روز بعد قیمت به یک میلیون و هشتصد هزار تومان افزایش می یابد و صاحبان ملک با این ترفند قصد دارند، ملک خود را گران تر فروخته و از وضعیت حاکم بر اقتصاد و تورم سوء استفاده کنند.

منبع: تسنیم

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.