مهاجرت اقشار اجاره‌نشین از تهران به سمت شهرهای اطراف

آرش توکلی
1397/04/26
517
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهاجرت اقشار اجاره‌نشین از تهران به سمت شهرهای اطراف

میزان اجاره نشینی در شهر تهران طی پنج سال گذشته با رشدی 4 برابری نسبت به جمعیت افراد صاحب خانه مواجه شده و افزایش موجران باعث تورم اجاره مسکن گشته است. این آمار حاکی از آن می باشد که در تهران بین سال های 90 تا 95، =

میزان اجاره نشینی در شهر تهران طی پنج سال گذشته با رشدی 4 برابری نسبت به جمعیت افراد صاحب خانه مواجه شده و افزایش موجران باعث تورم اجاره مسکن گشته است. این آمار حاکی از آن می باشد که در تهران بین سال های 90 تا 95، حدود %79 به میزان اجاره نشین ها اضافه شده است.
علاوه بر این با پولی که زوج های جوان بابت رهن خانه پرداخت می کنند، می تواند آن ها را در سایر شهرها صاحب خانه کند.
در خرداد ماه سال جاری تورم اقتصادی و افزایش قیمت سکه و دلار به حدی رشد یافت که باعث کاهش ارزش پول ملی و عدم ثبات قیمت ها در بازار مسکن شد و قدرت خرید متقاضیان ملک و املاک را به حداقل ممکن رساند.
حسام عقبایی در خصوص ناپایداری تعرفه ها گفت : رشد قیمت واحدهای مسکونی سبب مهاجرت بسیاری از اجاره نشین های پایتخت شده که این موضوع باعث ایجاد مشکلات و معضلات جدیدی نیز خواهد شد.
به گزارش متراژ بزرگ ترین سامانه خرید و فروش آپارتمان کشور به نقل از ایسنا، نایب رییس اتحادیه املاک در خصوص شرایط بازار مسکن خاطر نشان کرد : در چند ماه آغازین سال 1397 همزمان با رشد نرخ خانه و اجاره بها در کلان شهر تهران، مستاجران زیادی در حال ترک پایتخت و سکونت در شهرهای مجاور از جمله کرج، شهریار و پردیس می باشند. این حاشیه نشینی به دلیل کمبود زیر ساخت های شهری، باعث بروز مشکلات اجتماعی و آسیب های فرهنگی می شود.
این کارشناس آگاه درباره رشد منطقی نرخ اجاره نشینی افزود : میانگین رشد رهن و اجاره مسکن نباید تا مرز 50 درصد افزایش یابد و می بایست متناسب با مدت مشابه سال قبل گران شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.