آیا تعرفه خرید و فروش مسکن در پاییز کاهش می یابد

آرش توکلی
1397/07/04
233
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا تعرفه خرید و فروش مسکن در پاییز کاهش می یابد

برخی از کارشناسان عقیده دارند به دلیل کاهش میزان معاملات و رشد بیش از حد قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در شهرهای بزرگ بازار مسکن با رکود و کاهش نرخ در پاییز رو به رو خواهد شد و وضعیت بحرانی ملک و املاک در فصل پاییز کمی مساعد تر می شود.

برخی از کارشناسان عقیده دارند به دلیل کاهش میزان معاملات و رشد بیش از حد قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در شهرهای بزرگ بازار مسکن با رکود و کاهش نرخ در پاییز رو به رو خواهد شد و وضعیت بحرانی ملک و املاک در فصل پاییز کمی مساعدتر می شود. اما گروه دیگری از مشاورین املاک بر این باورند هستند که با توجه به تورم اقتصادی ناشی از افزایش روزانه قیمت سکه و طلا، تعرفه مسکن در پاییز ارزان نخواهد شد و ممکن است شرایط پیچیده تری را تجربه کند.
مردم نیز به دلیل کاهش قدرت خرید و گرانی بیش از حد قادر به خرید و اجاره واحدهای مسکونی مورد نظر خود در تابستان نشده اند و امیدوارند شرایط بازار مسکن و ثبات قیمت ها در این بخش ایجاد شود. میزان استفاده از تسهیلات بانکی نیز با افت چشم گیر مواجه گردیده و سقف وام 80 میلیونی تنها یک پنجم از هزینه خرید یک آپارتمان را در کلان شهرها تامین می کند.
به گزارش متراژ سامانه خرید آنلاین ملک و املاک به روزترین آگهی های مسکن، عضو هیات رئیسه اتحادیه املاک تهران در خصوص نوسان نرخ خرید و فروش هر متر مربع واحد مسکونی گفت: با توجه به تغییرات روزانه ای که در اقتصاد کشور نمایان است، پیش بینی رشد قیمت در فصل پاییز موضوعی زود هنگام است، هرچند که باید پذیرفت بازار مسکن وارد فاز جدیدی از رکود گردیده است.
حسام عقبایی آمار جالبی نیز از میزان نقل و انتقال مسکن در فصل تابستان ارائه کرد و خاطر نشان کرد: در خرداد و تیر ماه میانگین خرید و فروش مسکن 25 درصد کاهش یافته و در مرداد و شهریور ماه این میزان به ترتیب به 36 .45 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته رسیده است، که این وضعیت نشان می دهد دوران رونق بازار مسکن تمام شده است.
در صورتی که بازارهای موازی از جمله طلا و دلار ثبیت نشود و نرخ رشد قیمت ها به صورت روزانه افزایش پیدا کند ، گرانی فصل پاییز بازار مسکن قابل پیش بینی خواهد بود.
منبع : تجارت نیوز
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.