وضعیت خرید و فروش مسکن در شهرهای حومه ای تهران

آرش توکلی
1397/07/19
294
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وضعیت خرید و فروش مسکن در شهرهای حومه ای تهران

تامین سرپناه و مسکن این روزها به یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم تبدیل شده و هزینه خرید و اجاره مسکن که رشد 50 درصدی در کلان شهرها داشته، باعث کاهش قدرت خرید متقاضیان مسکن گردیده است. از ابتدای سال جاری افزایش

تامین سرپناه و مسکن این روزها به یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم تبدیل شده و هزینه خرید و اجاره مسکن که رشد 50 درصدی در کلان شهرها داشته، باعث کاهش قدرت خرید متقاضیان مسکن گردیده است. از ابتدای سال جاری افزایش پلکانی تعرفه معاملات ملک و املاک با رشد نرخ دلار آغاز شد و در مرداد ماه، میانگین قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران، به بیش از 8 میلیون تومان رسید. به همین دلیل مردم به نواحی جنوبی و شهرهای حومه ای تهران مهاجرت نمودند.
به گزارش متراژ مرجع خرید و فروش آنلاین مسکن با به روز ترین آگهی های ملک و املاک به نقل از دنیای اقتصاد، میزان معاملات ملکی در سه شهر حومه ای پایتخت در نیمه اول سال جاری 30 درصد رشد داشته، مهاجرت ملکی از کلان شهر تهران به اطراف نیز همزمان با ایجاد حباب قیمت ها در بازار مسکن شروع شد و در تابستان به بیشترین حد خود رسید.
اجاره نشین های پایتخت به دلیل نزدیک شدن نرخ اجاره نشینی به سطح تعرفه خرید آپارتمان در شهرهای جدید، صاحب خانه شدن در اطراف تهران را به رهن و اجاره در پایتخت ترجیح دادند و بازار مسکن در شهرهای پردیس، پرند و ورامین بسیار داغ شد. خانه های ویلایی در این مناطق که با نرخ 100 تا 300 میلیون تومان عرضه می شد ، بیشتر مورد استقبال این گروه قرار گرفت و بازار خرید آپارتمان های مسکن مهر نیز رونق گرفت.
اولین مقصد پرتقاضا برای مهاجرت پایتخت نشینان شهر جدید پرند است که در 3 ماه گذشته حجم معاملات ملکی در این شهر بسیار افزایش یافته است.
کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند، در صورت عدم اصلاح قانون تسهیلات بانکی و عدم نظارت دولت بر بازار مسکن روند مهاجرت به حاشیه کلان شهرها استمرار داشته باشد و میزان معاملات آپارتمان های بزرگ متراژ و لوکس در پایتخت به شدت کاهش پیدا کند.
منبع: دنیای اقتصاد
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.