افزایش میزان خرید و فروش آپارتمان های نوساز در پایتخت

آرش توکلی
1397/08/10
151
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش میزان خرید و فروش آپارتمان های نوساز در پایتخت

در چند ماه گذشته متقاضیان مسکن به دلیل رشد نجومی تعرفه خرید و فروش ملک و املاک و ارائه فایل های پیشنهادی محدود توسط مشاورین املاک علاقه ای به معامله آپارتمان مورد نظر خود نداشته و متقاضیان منتظر ثبات قیمت ها در بازار مسکن بودند.

در چند ماه گذشته متقاضیان مسکن به دلیل رشد نجومی تعرفه خرید و فروش ملک و املاک و ارائه فایل های پیشنهادی محدود توسط مشاورین املاک علاقه ای به معامله آپارتمان مورد نظر خود نداشته و متقاضیان منتظر ثبات قیمت ها در بازار مسکن بودند. فایل های خانه های متراژ پایین نیز به دلیل افزایش تقاضا با افزایش بیش از حد قیمت روبه رو شد و مالکان این نوع واحدها نرخ سرسام آوری را برای فروش آپارتمان متراژ پایین مطالبه می کردند.
اما با شروع مهرماه و کاهش نسبی تقاضا در بخش مسکن و تعدیل قیمت ارز، انبوه سازان و مشاورین املاک قیمت های پیشنهادی مناسب تری را برای خرید خانه به مشتریان پیشنهاد داده و حباب قیمت ها در این حوزه از بین رفت.
به گزارش متراژ سامانه جامع جستجو و خریدو فروش ملک، به نقل از دنیای اقتصاد، تحقیقات میدانی و گزارش های رسمی منتشر شده از مرکز آمار ایران نشان می دهد سهم معامله واحدهای مسکونی نوساز در مقایسه با سایر خانه های پیشنهادی، افزایش چشم گیری یافته و در شهر تهران خرید و فروش واحدهای مسکونی نوساز در مهرماه در قیاس با 6 ماه گذشته، بالاتر بوده است.
کارشناسان اقتصادی معتقدند، رشد سهم آپارتمان های نوساز در معاملات ملک و املاک در مهر ماه به دلیل بهبود نسبی شرایط سازنده ها از لحاظ میزان دسترسی به مصالح ساختمانی و توقف نوسانات لحظه ای نرخ مصالح ساختمانی می باشد. هرچند که کاهش قیمت دلار و سکه نیز بازار مسکن را تحت تاثیر قرار داده و سرمایه های سرگردان را به سمت این بازار هدایت کرده اما دولت با اتخاذ سیاست های نظارتی می تواند این شرایط پایدار را کنترل و باعث ثبات قیمت ها در بازار مسکن شود.
حال باید دید آیا رونق در پاییز امسال بار دیگر به بازار ملک و املاک باز خواهد گشت یا پس از 13 آبان و اعمال کامل تحریم های آمریکا، شرایط اقتصادی دست خوش تغییرات و ناپایداری مجدد خواهد شد.
منبع: دنیای اقتصاد
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.