بررسی میزان سوددهی ناشی از سرمایه گذاری در بخش مسکن

آرش توکلی
1397/08/24
154
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بررسی میزان سوددهی ناشی از سرمایه گذاری در بخش مسکن

از ابتدای سال جاری با رشد پلکانی قیمت دلار و سکه ارزش پول ملی کشور به کمترین حد خود رسید و سرمایه گذاران و مردم با مشاهده افت ریال تصمیم به تبدیل پول خود به کالای سرمایه و دلار نمودند.

از ابتدای سال جاری با رشد پلکانی قیمت دلار و سکه ارزش پول ملی کشور به کمترین حد خود رسید و سرمایه گذاران و مردم با مشاهده افت ریال تصمیم به تبدیل پول خود به کالای سرمایه و دلار نمودند. در این وضعیت حتی اقشار کم بضاعت که از سرمایه اندکی برخوردار بودند به سمت بازار سکه و ارز هدایت شده و با میزان اندک دارایی خود طلا و دلار خریداری نمودند، همین عامل باعث افزایش تقاضا در این بازار شد و تعرفه خرید و فروش ارز رکورد جدیدی را ثبت نمود.
به گزارش متراژ سامانه جستجو و خرید آنلاین املاک، یکی از بخش هایی که سرمایه گذاری در آن مطمئن و ماندگار می باشد، بازار مسکن است. اما بر خلاف بازارهای دیگر سودهی در این حوزه آنی و سریع نمی باشد و بازه زمانی حداقل یک ساله برای سودهی دارد. به همین دلیل برخی مردم با وسوسه کسب سود لحظه ای و روزانه در بازار ارز حضور پیدا می کنند اما به یک باره با افت سریع قیمت دلار سرمایه های خود را از دست می دهند.
افزایش بیش از 80 درصدی قیمت مسکن در یک سال، این بازار را برای سرمایه گذاری جذاب کرده است، اما مردم میخواهند از سرمایه گذاری شان مطمئن باشند. با وجود این که ملک و املاک همواره دارایی مطمئنی بوده اما در شرایط کنونی، نوسان بازارها و حباب قیمت ها سرمایه گذاران را دچار تردید کرده و با توجه به قیمت بالای آپارتمان، آن ها این سوال را دارند که در این وضعیت خرید مسکن ریسک کمتری دارد یا خیر؟
یکی از کارشناسان مسکن پیش بینی کرده است، قیمت مسکن در چند ماه اخیر رشد سرسام آور و خارج از عرفی داشته و با توجه به شواهد، قیمت خرید و فروش مسکن رو به کاهش می باشد. اما پیش بینی قیمت ها کاملا وابسته به سیاست های دولت در حوزه مسکن و شهرسازی نیز می باشد و در صورتی که وزارت راه و شهرسازی اقدامی در جهت کنترل و نظارت بر تورم نکند، می توان شاهد افزایش مجدد نرخ خرید واحدهای مسکونی نیز باشیم.
منبع: شهر خبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.