چرا متقاضیان مشتاق خرید آپارتمان در کشورهای همسایه شده اند

آرش توکلی
1397/10/17
198
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چرا متقاضیان مشتاق خرید آپارتمان در کشورهای همسایه شده اند

در چند ماه گذشته بازار مسکن با کاهش تقاضا به دلیل افزایش بی سابقه قیمت خرید هر متر مربع مسکن روبه رو شده و میزان معاملات در مقایسه با سال 1396 با افت 30 درصدی همراه گردیده است.

در چند ماه گذشته بازار مسکن با کاهش تقاضا به دلیل افزایش بی سابقه قیمت خرید هر متر مربع مسکن روبه رو شده و میزان معاملات در مقایسه با سال 1396 با افت 30 درصدی همراه گردیده است. هرچند که بازارهای موازی از ابتدای آذر ماه به سمت تعادل و کاهش نسبی حرکت کردند، اما بازار مسکن به دلیل سوداگری و دلال بازی هنوز رنگ آرامش و تعادل را به خود ندیده و مظنه خرید آپارتمان به ویژه در کلان شهرها و با قدرت خرید مردم هم خوانی ندارد.
گروهی از سرمایه گذاران به منظور کسب سود بیشتر اقدام به خرید واحدهای مسکونی در شمال پایتخت نموده اند و با هدف افزایش روز افزون نرخ معامله مسکن، واحدهای خود را خالی از سکنه نگه داشته اند، تفکر مسکن به عنوان کالای سرمایه ای در چند سال اخیر در کشور رواج یافته که باعث ایجاد 2.5 خانه خالی از سکنه شده ، به همین دلیل دولت و مجلس در حال بررسی طرح هایی برای اجاره و کاهش خانه های خالی برای اسکان مردم می باشند.
بر اساس گزارش های منتشر شده در حالی که وضعیت بازار ملک و املاک داخلی دچار رکود زودرس گردیده و پیش بینی ها حکایت از تداوم روند کاهش معاملات دارد اما بازار مسکن در کشورهای همسایه با رونق بی سابقه ای رو به رو شده است.
به گزارش متراژ، سامانه جامع جست و جوی ملک و املاک، هرچقدر تلاطمات اقتصاد ایران افزایش یافته به همان میزان آمارها از افزایش میزان سرمایه گذاری ایرانی ها در بازارهای مسکن کشورهایی نظیر امارت، ترکیه و گرجستان حکایت دارد.
با وجود این که پدیده خرید خانه توسط ایرانی های ثروتمند در کشورهای همسایه پدیده تازه ای محسوب نمی شود اما در دو سال گذشته خرید ملک در کشورهای همسایه با رشد چشم گیری مواجه شده، به طوری که از ابتدای سال 1397 تاکنون بیش از 8 هزار واحد مسکونی فقط در ازمیز ترکیه توسط ایرانی ها خریداری شده است.
منبع: تجارت فردا
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.