مظنه خرید آپارتمان در شهرهای جدید اطراف پایتخت

آرش توکلی
1397/11/27
160
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مظنه خرید آپارتمان در شهرهای جدید اطراف پایتخت

در چند ماه اخیر میزان خرید و فروش واحدهای مسکونی در تهران به دلیل جهش ناگهانی قیمت با افت چشم گیری مواجه شده و طبق آمار رسمی منتشر شده حجم معاملات در بخش ملک و املاک

در چند ماه اخیر میزان خرید و فروش واحدهای مسکونی در تهران به دلیل جهش ناگهانی قیمت با افت چشم گیری مواجه شده و طبق آمار رسمی منتشر شده حجم معاملات در بخش ملک و املاک در قیاس با سال گذشته بیش از 40 درصد کاهش یافته است. تورم اقتصادی و ارائه پیشنهادهای نجومی برای فروش آپارتمان ها نیز باعث نابسمانی و دلال بازی در بازار مسکن گردیده است.
به گزارش متراژ، از تابستان امسال به دلیل کاهش قدرت خرید، متقاضیان مسکن از خرید و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مرکزی و شمالی پایتخت انصراف داده و به معامله آپارتمان های متراژ پایین در جنوب و شهرک های اطراف تهران تمایل پیدا کردند. گروه دیگری از اجاره نشین ها هم با مشاهده نرخ های نجومی برای تمدید هزینه اجاره بها، به فکر خرید خانه در شهرک های نوساز حاشیه پایتخت افتاده و در فایل های مشاورین املاک به دنبال آپارتمان های نوساز در این مناطق بودند.
آخرین تعرفه های پیشنهادی از خانه های نوساز مسکن مهر پردیس در بهمن ماه سال جاری حدود 150 تا 270 میلیون تومان است. در پرند هم با 55 تا 90 میلیون تومان متقاضیان صاحب خانه می شوند. نرخ مسکن مهر در هشتگرد نیز حدود 60 میلیون تومان می باشد.
هشتگرد یکی از شهرک هایی است که در چند سال اخیر دارای بالاترین نرخ مهاجرپذیری بوده و در مجموع جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر دارد. در بین شهرک های اطراف پایتخت، هشتگرد و پرند از خدمات و زیرساخت های مناسب تری برخوردار می باشند و به زودی خط مترو فرودگاه به سمت پرند افتتاح خواهد شد.
با افزایش میزان مهاجر پذیری در شهر پرند، قیمت خرید و فروش آپارتمان هم با رشد 30 درصدی همراه بوده و در صورت افتتاح خط مترو تهران به پرند،کارشناسان پیش بینی می کنند این افزایش تعرفه خرید آپارتمان بار دیگر نیز مشاهده شود.
منبع: شهرخبر
 

دیدگاه شما

دیدگاه شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.